About Me

My photo
Shortly known as MGKSSU,is the top biggest tamil school in the state of Perak, Malaysia and among one of the biggest academic institution in the country. MGKSSU have an roughly estimated around 1000 students, studying in standard 1 until standard 6.By having 3 blocks of concrete building, we are manage to conduct 24 classes where in each standard consists of 4 classes respectively. We are having hi-tech profesionals selected and trained by the Malaysian Government to teach the students according to the national curriculum specification effectively. Parents are very eager to send their children to study here because of the teaching and learning facilities that we are having based on the needs of the modern world.

YURAN SEKOLAH WAJIB DIBAYAR

kindly please forward your enquiries to : mgkalasalaissu@gmail.com

Salam 1Malaysia kepada semua pembaca,
Yuran sekolah sebanyak RM 24.50 (Dua puluh empat ringgit dan sen lima puluh sahaja) adalah wajib untuk dijelaskan oleh para Ibubapa bagi memastikan kelancaran sistem pendidikan di sekolah kerana ia adalah wang yang perlu dijelaskan kepada kerajaan. SPBT(Skim Pemberian Buku Teks) adalah percuma bagi semua murid. Namun demikian murid baru perlu membawa buku teks dari sekolahnya yang sebelum ini dan murid yang telah kehilangan dan/atau tidak memulangkan buku teks pada tahun lepas perlu menggantikannya . Jika tidak buku teks bagi tahun semasa tidak akan diberi. Lain-lain bayaran juga perlu dijelaskan mengikut keperluan murid masing-masing.Sila jelaskan semua bayaran termasuk bayaran wajib dengan kadar yang segera bagi memudahkan pihak sekolah berurusan dengan lancar dan efisien.
Ibubapa yang ingkar dalam menyediakan kemudahan belajar bagi anak-anak mereka boleh diambil tindakan undang-undang oleh pihak berkuasa tempatan.Sekian, harap maklum.